Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

haya.png

A sorozat eddig megjelent kötetei:

Segítség, egy fogalmatlan újonc! (2014 tavasz)
Messze van még az a Konoha? (2014 nyár)
Egy kard és mögötte a sötétség (2014 ősz)
Négyes csomagban olcsóbb (2014 tél)
Frissítés telepítése folyamatban (2015 tavasz)
Dobj már egy hárompontost! (2015 ősz)
A legkevésbé ismert kitsune (2015 ősz-tél)
Fogadj örökbe egy youkait (2016 tavasz)
Van, ami összeköt (2016 nyár - 1. rész)
Mert a méret igenis számít (2016 nyár - 2. rész)
A szeleburdi szőke vigyori (2016 tél)

Lassanként megérkezünk a mába, már 2017-re kezdek visszautalni! De azt még kifelejtettem a múltkori részből, hogy Yukari ruháját leginkább úgy tudtam R63-asítani, hogy leirtottam róla a fodrokat. Jó, persze a főkötő kivételével. Na, most, hogy ezen túlestünk, következzen az újabb bemutatásra kerülő cosplay!

Annyira rápörögtem Ayára, hogy elterveztem, megvalósítom egy másik ruháját is - ami mondjuk fancucc, de ZUN, a Touhou-istenség elég rugalmas ezekkel kapcsolatban. Ha a rajongók alkotnak valamit, azt ő nem gáncsolja el. Így kaphatott szárnyra a szélvészgyors tengu tradicionális daitengu-skinje is, blúz és szoknya helyett kimonóval. Ja, és persze fapapucsban jár.

Szóval erről van szó. A képnek azért vagyok nagyon a szélén, mert egy csoportképről vágtam le: mellettem két PC-98-as, Den szlengjében ősszériás Touhou-boss, Kazami Yuuka és Mima pózolt. Eredetileg én is az egyik régi játék legnagyobb gonosza, Okazaki Yumemi lettem volna, de akkora ellenszelet kaptam a tervre otthon, hogy visszahőköltem és inkább Ayát fejlesztettem tovább.

j12card.png

És milyen jól tettem így utólag! Imádom Ayát, azt mondtam már? Na, sorolom, mi történt.

Ez a lenge kimonó már a harmadik formáját vette fel, most már úgy tűnik, a véglegeset. Először ugye Kokkuri-sanhoz készült, aztán lekaptam az ujjait és Youko Kurama viselte, most pedig visszakötöztem az ujjait, kapott sok-sok szegést, meg egy vörös-fekete övet és voilá: Ayaya~!! Ehhez kapcsolódik egy sztori a legutóbbi Conról. Átszólt nekem egy srác kicsit távolabbról, hogy felismer. Odamentem hozzá, és kiderült, hogy nem a karaktert ismeri, akit alakítok, hanem a ruhát ismerte fel: még a Kurama-formából maradtam meg neki! Elképesztő dolog a memória, mindenkinek ajánlom a használatát.

A fapapucsnak most már jók a színei, lecsiszoltam a zöldet róla, majd átfestettem vörösre, illetve szereztem pántnak narancssárga redőnygurtnit. Ha nem is vörös, de jól illik hozzá. Tényleg, Momijinél meg azt felejtettem el említeni, hogy a fapapucs miatt csináltatnom kellett speciális egyujjas zoknit is, ami a képen is látható. Kalapka és paróka stimmt, jöhetnek a szárnyak!

Elég sokat változott az első alkalom óta: egyrészt sokkal több lett rajta a toll, másrészt ezeknek a közös töve már a borításból nő ki. Elmagyarázom. Komplett tollcsíkokat szoktam csinálni a szárny teljes szélességében, 5 centinként: 5 centi tő, 8-10 centi toll. A tollakat formára vágom, majd ha ez megvan, felterítem a szárny alap borítására. Ott bejelölöm krétával (hogy könnyen takarítható legyen) a szárnytő és a tollak töve közötti ficakokat, és az ezek közötti rések azok, amelyeket ha kivágok, átbukkannak majd rajtuk a tollak és úgy néznek ki, mintha tényleg a szárny részei lennének.

A másik fontos változás a szárnyak magasabbra kerülése. Ehhez csináltam egy hámot magamra a ruha alá, fonálból és régi iskolás tollak fémkarikáiból. A hámot elöl két helyen - a mellkasomnál és a derekamnál - tudtam összekötni vagy kioldani, hátul pedig 2-2 karikába tudtam bedugni a szárnyak drótvázának a kilógó csutkáit. A karikák eléréséhez - mert úgy kell látszania, mintha a szárny nem a ruhámon lógna, hanem tényleg a hátamból nőne ki - a kimonó hátára csináltam 4 nyílást. Na, ez pont annyira volt stabil, amilyennek hangzik. Terheletlenül remekül működött a hám, de amint bele lettek dugva a szárnyak, azok elkezdtek lekonyulni, meg össze-vissza hajlani. Ha akartam egy olyan képet, amin mindkét szárnyam a jó oldalon van, előre kellett görnyednem. Emiatt később csináltam egy másik hámot hevederekkel és hátul egy párnázott falappal, amibe négy fémhurok lett becsavarva, ezek a hurkok pedig kilógnak a ruha hátán és így lehet beledugni a szárnytöveket. A problémák nem szűntek meg, csak sokat enyhültek, de már vannak ötleteim a teljes kezelésre.

Az is világossá vált, hogy a fapapuccsal nem leszünk örök barátok. Kétségkívül jól mutat, de nem bírja a folyamatos járkálást, néha kijött a pánt csomója a lyukon. Plusz a sebességem is korlátozza, ami pont Ayánál nagyon fájó pont. Kevesebb cosplayest tudok így lekapni, üldözőbe venni egy távolabbi célpontot pedig teljesen reménytelen. A nap vége felé Den ki akarta próbálni a fapapucsaimat, ő pedig cserébe odaadta a teljesen piros cipőit, amiket Yuukához vett. Nagy változás volt, az biztos, és annyira bejött nekem az a cipő, hogy azóta már azt használom Aya mindkét formájához.

Összességében nem érzem katasztrófának ezt a cosplayt, de vannak pontok, amikre figyelnem kell vele kapcsolatban. Főleg arra, hogy mivel a ruha szegése véget ér az övnél, felül pedig a nyaknál ér körbe, mindig igazítsam meg a ruhámat, ha képet kérnek rólam. A fenti példán ez pont kimaradt... Nemrég jöttem rá arra, hogy azért csúszik mindig szét, mert a szárnyaim hátrahúzzák. Kell majd a heveder elejére egy megfelelő ellensúly.

Amikor ezt a cosplayt csináltam, épp a vége felé járt a Macross Delta, és a nyári Conra meg lett hirdetve egy csapat. Rástartoltam, de ez már egy másik történet. Amit holnap mutatok be, a HAYA: Középsz*rból középszerbe sorozat következő részében!

Címkék: kommentár cosplay 2018 mondocon HAYA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr1913895904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása