Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

AS coverRöviden: esős, de attól még jó. Hosszabban?

Úgy vélem, minden más tényezőnél jobban meghatározta ezt a találkozót az időjárás. Amikor mindenki rettegve figyelte és osztotta meg az internetes előrejelzéseket, még úgy véltem, ne fessük az ördögöt a falra. Aztán péntek este nekiállt zuhogni az eső, de bennem még mindig volt remény. Végül a szombat reggel tudatosította bennem, hogy ez lesz az első esős Conom.

Direkt úgy választottam karaktereket magamnak, hogy ne legyen túl nagy probléma a forróság, de most nem a naptejre volt szükség, hanem az esernyőre és a kabátra. Ennek is volt azonban pozitívuma. Mármint nem az esőnek, hanem a relatív hűvös időnek. Azok, akik mondjuk páncélban, vagy prémes cuccokban voltak, nem párolódtak meg a hétvége folyamán, és ez máris egy jó dolog.

DSCF7063Far Cry Primal talán? Elfelejtettem megkérdezni...

És úgy látom, a látogatók se vették a szívükre a rosszkor jött esőt. Tartottam tőle, hogy tele lesz az esemény idővonala az "életem legrosszabb Conja" típusú bejegyzésekkel, de nem. Persze, sok helyen kísérte az örömöt az "ahhoz képest" szakkifejezés, de összességében, aki kiment, elégedett volt a tapasztaltakkal.

Szokásomhoz híven most se időztem sokat a különböző színpadok előtt, de azért belehallgattam pár előadásba. M3MB3rr nagyúr például ezúttal is Atarianként volt jelen és ehhez hűen a videojátékok hőskorát (70-es évek vége, 80-asok eleje, egészen a nagy E.T.-válságig) mutatta be a közönségnek. Valamint belefutottam még néhány cosplayes prezentációba, amik közül az egyiket nagy kedvencem, Majoros Tünde vezette. Ő egyébként most kígyóhajú szörnyeteg volt, a tőle (és csapatától) megszokott csodás minőségben.

Sajnáltam, hogy ezúttal a gamer szekció nem volt akkora. Még tavasszal is nyomtam pár menetet a Drive Clubbal és vártam most is, hogy lesz, de ezúttal nem volt se szimulátor, se nagy játékkipróbálási lehetőség. (Például a GTA 5-öt is a Conon próbáltam ki először, konkrétan a tavaly őszin.) De retró konzolok megint voltak, most a Nintendo 64-et próbáltam ki. Ember, hogy annak milyen rossz fogású irányítója van... Ennek ellenére elvoltam rajta a Mario Karttal, hamar belejöttem.

Ehhez kapcsolódó sztori, hogy pont mellettem volt a Playstation 2, amihez ezúttal volt Gran Turismo 4. Leült elé - tehát mellém - egy Undertale-es páros, egy Frisk és egy Asriel, és elkezdtek azzal játszani. Rögtön megosztottam a figyelmem, kíváncsi voltam, mire képesek. Pálya: Nürburgring Nordschleife, autók: Asrielnek egy pálya-specifikált Honda NSX, Frisknek egy Suzuki Concept S (amiből a vasaló-Swift lett). És az ifjú Dreemur úgy ment, hogy még nézni is élmény volt. Ezt meg is osztottam vele a képkérős posztja alatt, és mint kiderült, van már tapasztalata, igaz, egy másik szimulátor-programban. Profi volt és szélvészgyors, imádom.

A karaoke sajnos telítődik, ebbe vasárnap beleszaladtam... Az lett volna tesóm első szereplése, emellett én is két dallal készültem a két napra. Az elsőt sikerült is elénekelni szombaton, igaz, csak épphogy, mivel mi voltunk az utolsó előttiek aznap. A többesszám mögött Németh Geri, a Konohaverok és a Kristályvadászok rajzolója áll, vele énekeltem el a One Punch Man főcímdalát - angolul! Jó lett volna, ha az első kitartott vonyítás után nem esik szét a hangom. Szóval jött a vasárnap, és tisztában voltam vele, hogy a második napon kevesebb a lehetőség (zenei totó és hasonlók vannak aznap), szóval be akartam menni még délelőtt, legalább regisztrálni. De elment az idő és a totó közben nem lehetett számot kérni. 2-től 4-ig még volt egy szakasz, becéloztuk azt, de olyan hosszú volt már az előjegyzés, hogy nem kerültünk sorra. Tanulság: sietni kell. Már csak amiatt is, mert a szövegkészítők (8, supermario4ever, AFHungary, stb.) szeretik bemutatni az újdonságaikat, ezért többször is felmennek egy szakaszban.

Sokféle klub volt most is - wargame-esek, sorozatosok, stb. -, és középen ismét ott volt az Amai teaház nagy matsurija (fesztiválja), a szokásos dolgokkal + fagyi, mert szezonja van. Megfordult bennem a gondolat, hogy elnyalok egyet, de elvitte a keretemet a manga. Ha valamire biztosan költök a Conon, az bizony a képregény, ez pedig most sem maradt el. Még szerencsém is volt, mert a Nichijou 3. kötete is megérkezett a rendezvény előtt, szóval arra nem kell várnom őszig.

Az általános hangulatra most sem lehetett panasz. Barát-nőmnek ez volt a második Conja, de még mindig nem tudta megszokni, hogy milyen kedvesek az emberek. Uzumatyi most is hozta a formáját és bőven adott okot a nevetésre, volt Convonat (tömeges vonatozás keresztül-kasul a Con területén) is, ami ismét nagyobb tömeget generált, mint a felcsúti kisvasút egy egész hónapban (bocs), és úgy egyáltalán, a családias, mókás hangulat most is megvolt.

És mi a helyzet a cosplayesekkel? A szokásos kedvencek (Naruto, One Piece) karaktereit ismét elég sokan alakították, de a közelmúlt karakteres (hype)animéi is meg tudtak maradni (SnK, Tokyo Ghoul, Kuroshitsuji). Nem tudom, hogy a nyár-e az oka, de sok Magi-karaktert is láttam, róluk jön most egy csoportkép.

Magi csoportképSzellős és felismerhető: a Magi tökéletes ötlet nyárra.

Sportanimék közül a röplabdás Haikyuu! volt abszolút fölényben, minden mást elsöpört a kategóriában. Játékok terén a League of Legends továbbra is uralkodik, várom, hogy őszre mennyire tud magának helyet szorítani az Overwatch. A Hetalia most főleg crossoverekbe volt keverve, volt egy Észak-Olaszország és egy Amerika a Free-nek tükröt állítva, valamint egy foci EB-s páros, Lengyelország és Franciaország.

Amiből most szokatlanul keveset láttam, az főleg a Kuroko no Basuke, a High School DxD és a One Punch Man. Utóbbit kicsit kibontanám: tavasszal térdig gázoltunk OPM CP-kben, volt sok Genos, több Tatsumaki, de most mintha egy kicsit szusszanna a hype. Hiányoltam a Boku no Hero Academiásokat is (állítólag az is nagyon jó), abból most csak egy volt, illetve a Kabanerit se képviselte senki - ezek még elég új címek, ősszel majd kiderül, meg tudnak-e telepedni. Nagy sajnálatomra a Kill la Kill is elolvadt, őszre várható egy külföldi profi csapat belőle.

Jönnek a személyes kedvencek. Felismerhető szekrénycosplay kategóriában új király uralkodik egy ideje, mégpedig az Osomatsu-san. Kell egy fekete paróka, egy megfelelő színű (vörös, zöld, kék, lila, sárga vagy rózsaszín) kapucnis pulóver, rá egy zöld bokor (festve vagy varrva) és kész is. Csoportos mókázásra is alkalmas, hiszen mind a hat fiúnak más a stílusa, még ha ikrek is.

Osomatsu-san (4 a 6-ból)A hatból négyen: Matsuno Osomatsu, Ichimatsu (kösz), Jyushimatsu és Todomatsu.

A Yu Yu Hakusho is képviseltette magát, a fő négyesből csak Kuwabara nem volt jelen. Én is ezt a szekciót erősítettem Kurama démonróka-alakjaként, legalábbis szombaton. Ugyanis vasárnap Touhou-karakter voltam: a Mountain of Faith alcímű 10. játék fehér farkasa, Momiji. Láttam még szombaton egy Reizent, illetve volt egy Yoshika is, de őt csak a színpadon lehetett látni, úgy tűnik, craftsmanshipen indult. Csak itthon, mások képei közt vettem észre, hogy volt egy harmadik Touhou-s is.

Külön meglepetés volt, hogy láttam Gekkan Shoujo Nozaki-kun cosplayeket is. Szombaton Kashima jött velem szembe, vasárnap pedig a főhős Nozaki-kunt és két segédjét, Sakurát (a bétáért, vagyis a tusos kitöltésért felel) és Mikoshibát (virágos hátterek) láttam meg kajára várakozás közben.

És, bár nem anime, hanem amerikai motion-capture animáció, közel áll a szívemhez az RWBY is. Tavasszal lemaradtam az összes ilyen cosplayesről, de most elkaptam a fonalat: szombaton Yang Xiao-Longot, a fő hőscsapat szőke tagját találtam meg, illetve a már fentebb említett N. Geri is ezt a szériát választotta, ő Bartholomew Ozpin professzor volt. Vasárnap pedig egy kis gonosztevő-találkozót hoztam össze, nézzétek csak!

RWBY csoportképJunior (kisebbik tesóm), egy White Fang katona, Neopolitan és Roman Torchwick. Négyen a rend ellen.

Ja, meg el ne felejtsem: volt sok Undertale CP is. Sok Frisk (egy alternatív is), néhány Asriel és Mettaton, de volt Sans, Toriel (a.k.a Goatmother - neki nagyon örültem) és Undyne is. Meg egy Muffet, akit nem találtunk meg... Már csak Asgore (Goatfather) és Alphys hiányzik. A legprofibb Mettatonnal zárok, találkozunk október 8-9-én!

Mettaton (2)Külföldi cosplayes, a szerb Ferasha barátja. Ősszel Ryuuko lesz, ha minden igaz.

Címkék: beszámoló anime kommentár 2016 mondocon

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr698915106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timothy Sparrow 2016.07.26. 17:07:47

Szeretném megköszönni ezt a kicsit sem megalázó cikket :D Nehéz lett volna megnézni hogy a lila Ichimatsu színe... és nem értem miért pont ezt a képet találtad csak meg ahol nem a teljes csapat van és Nari is betrollkodik :D Még az a jó, hogy itt pont nem vagyok a képen, mert akkor a szekrény cp-n is besértődnék, mivel saját magam varrtam a pulcsit.. de így talán nem szólok be XD Azt meg nem tudtam hogy egy ideje uralkodik, most láttam először szombaton csapatot, meg magunkat vasárnap... de jól van, nem kötekedek tovább. szia :D

farönk 2016.07.27. 12:28:42

@Timothy Sparrow: A képalát javítottam. Azért ezt tettem fel, mert más tollával nem akartam ékeskedni.

Ami azt illeti, már tavasszal is találkoztam egy Osomatsu-csapattal, meg több független Karamatsuval is.

Ó, nocsak. Nem gondoltam volna, hogy te varrtad azt a pulóvert. Jól sikerült.

Mandulaa 2016.08.23. 13:54:12

Hello,a Todomatsu cp-s vagyok.
,,Amiből most szokatlanul keveset láttam, az főleg a Kuroko no Basuke, a High School DxD és a One Punch Man. Utóbbit kicsit kibontanám: tavasszal térdig gázoltunk OPM CP-kben, volt sok Genos, több Tatsumaki, de most mintha egy kicsit szusszanna a hype."
Nos csak úgy megsúgom,hogy Genos voltam szombaton amúgy ;)
Igen sajnos elég későn értem ki,kb dél körül és késő délután már le is vettem a karokat,mert eléggé ramaty állapotban kezdtek lenni
De amúgy semmi se úgy jött össze ahogy terveztem,tömeg volt,eső volt,és legtöbbször a karaoke teremben vagy aközelben dekkoltam,néha azért kikukucskáltam és egy páran azért felismertek ^^
Sajnálom,hogy te nem voltál köztük,de legalább mostmár tudod,hogy voltak azért OPM cp-sek xD (megjegyzem vasárnap egy Saitamát is láttam)

farönk 2016.08.23. 17:53:50

@Mandulaa: Nem azt mondtam, hogy nem voltak egyáltalán. ;-) Igen, az a Saitama nagyon komoly volt, és volt vele egy Genos is.
süti beállítások módosítása