Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

(kép forrása: formula1.com)

Mindenekelőtt boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!

Idén végre csinálok egy összefoglaló posztot arról, milyen volt a mögöttünk hagyott Formula-1-es szezon, mit adott nekünk ez az év. Röviden: bár hangot a motoroknak továbbra sem, nagy egyéniségeket mindenképp. Csapatonként, a konstruktőri tabella végeredménye alapján haladok. Mehet?

1.: Mercedes-AMG. "Te komolyan elhitted, hogy veszítenek?"

Ne már, tényleg? Ha igen, valószínűleg te is unod már az uralmukat. Azután, hogy Nico Rosberg a VB-trófeával a kezében távozott a csapattól - és a sportágtól is -, Lewis Hamiltonnak nem maradt állandó konkurenciája, újra szabadon uralkodhatott. A Williamstől áthívott Valtteri Bottas pedig nem gördített eléje semmilyen akadályt, nem kakaskodott, nem játszotta az ifjú trónkövetelőt, csak futotta a saját tempóját. És megköszönte, ha éppen ő lehetett a dobogó tetején. A megbízhatóságuk vitán felül állt, ahogy a teljesítménybeli fölényük is, semmi okom rá, hogy ne ismerjem el őket a legjobbakként.

2.: Ferrari - "A csapatrádió sztárjai"

Mr. Honestly és Mr. Bwoah, avagy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen nem arról híresek, hogy ne jelezzék kendőzetlenül, ha valami nem kerek a technikával, vagy a körülöttük autózókkal. Egyébként Vettel nagyon sokáig versenyben volt a bajnoki címért, de amikor a sorozat megérkezett Ázsiába, minden szétesett. Szingapúrban maga a német szúrta el az esélyeit Verstappen leszorításával rögtön a rajtnál, Malajziában a technika tette tönkre a futamát, utána pedig már minden mindegy volt. Úgyhogy most megint feltesszük a lejárt lemezt: majd jövőre.

3.: Red Bull-Renault - "Vagy igen, vagy nem, de leginkább nem. De ha igen..."

Való igaz, hiába gyors és technikás mind Daniel Ricciardo, mind Max Verstappen, a Renault hajtásrendszere egyszerűen idén csak a harmadik erőt képviselte. És ha a teljesítményhiány nem volna elég, folyamatosan szenvedtek a technikai hibákkal is - egy időben azon viccelődött a közösség, hogy Verstappen legalább annyiszor kénytelen feladni a versenyeket, mint Alonso a közismerten beteges McLaren-Hondával. Szerencsére volt a csapattal kapcsolatban pozitív értelemben vicces dolog is: Ricciardo állandóan csinálta a fesztivált, ha dobogón volt (ebből egész sok jutott neki). Hol interjúban égette a másik két dobogóst, hol lenyúlta Hamilton telefonját és a brit pilóta Instagramjára szelfizett, a legnagyobb vívmány viszont, hogy megismertette a shoey nevezetű ausztrál népszokást a Formula-1 közösségével. Röviden: a pezsgőt az egészen addig a lábán viselt versenyzőcipőjéből itta, meg persze megkínálta a többieket is.

4.: Force India-Mercedes - "Most légy okos!"

A "két dudás egy csárdában" annyira elcsépelt... Pedig tényleg erről van szó. Megérkezett a meglepően gyors és ügyes Esteban Ocon és a régi bútordarab Sergio Perez nem tudott mit kezdeni ezzel a helyzettel. Számos alkalommal zörrentek össze Kanadától Belgiumig, majd fentről kellett rájuk szólni, hogy fejezzék már be, előbb szerezzék meg együtt a konstruktőri 4. helyet. Abban a rózsaszín autóban, igen. Sokan röhögtek rajta és röhögnek ma is, de hát ha a szponzor ezt akarja...

5.: Williams-Mercedes - "Csak a hátszél hoz biztonságot, de a tapasztalat is jó dolog"

Visszahívták Felipe Massát, és milyen jól tették! Maradt még pár pont a brazilban, ami a csapat hasznára vált. Mellette pedig ugyebár ott volt az apja pénzével megtámogatott Lance Stroll. Aki nem rossz. Sokáig húztam a számat én is a jelenléte miatt, de amikor Bakuban 20 méteren múlt csak a második helye, annyira kimaradt addig mindenből - és aztán volt még egy ilyen megúszós dobogója -, ez elmúlt. Kihasználja a lehetőségeit, a tempója is jó átlagos, már azt mondom, illik a Formula-1-be.

Stroll jövőre új csapattársat kap. Hogy ki lesz - a Räikkönent megbotránkoztató Paul di Resta, a hype-vonatot meglovagolt Robert Kubica, vagy az abszolút sötét ló Szergej Szirotkin -, még nem dőlt el.

6.: Renault - "Hopp, a vasmacska kint maradt"

Akit úgy hívtak, hogy Jolyon Palmer. Teljesen szükségtelen volt őt továbbra is megtartani, gyakorlatilag Nico Hülkenberg hordta a hátán a csapatot, Palmerestül. Aztán egy bonyolult motorszállítási ügylet keretén belül a brit repült és a Toro Rossótól átjött Carlos Sainz, aki hamar felvette a tempót, értékes pontokat szerezve a gyári Renault csapatnak.

7.: Toro Rosso-Renault - "Az utolsó jó év, aztán ne legyen igazam"

Állítólag azért is Sainzot szemelte ki magának a Renault, hogy így biztosan maguk mögött tarthassák a Red Bull fiókcsapatát. Illetve ezért is szállítottak nekik megbízhatatlanabb motorokat - de ez utóbbi már egy dühös reakció, Franz Tost csapatvezető nagyon tartott tőle, hogy a francia gyár manipulálja az eredményeket a gyári csapat javára. Jövőre ettől már nem kell tartani, egy egészen más fajta fenyegetés érkezik, egy keretbe foglalt H betűvel az orrán... Amikor először hallottam ezt egy ott dolgozótól (van magyar is a TR-nél), nehezen hittem el, de az idő őt igazolta.

Egy kicsit a pilótákról is írok, mert ritka keringőt láthattunk idén, összesen 4 különböző versenyző fordult meg a "kisbikáknál". Az évnek még Sainz-Kvyat párosítással futottak neki, de az orosz versenyző formahanyatlása miatt a nyári szünet után érkezett Sainz mellé Pierre Gasly. Sainzot pedig, mint már írtam fentebb, a Renault kérte el, így hirtelen beütött a pánik: úgy tűnt, nincs több azonnal hadra fogható tehetsége a Red Bullnak. Szerencsére ott volt még a hosszú távú versenyzésben érdekelt Brendon Hartley, aki időközben azért megszerezte a saját bajnokságának első helyét is (míg Gasly nem, erősen kérdőjeles módon).

8.: Haas-Ferrari - "Beavis & Butthead"

A szenzációs első év után a második már érezhetően nyomottabb légkörben telt. Romain Grosjean továbbra is folyamatosan nyafogott - hol a fékekre, hol a gumikra, hol az autóra úgy általában -, Kevin Magnussen pedig azt mondta, hogy yolo és senkit nem kímélt maga körül. Lökdösődött, kitette a vállát, ott előzött és úgy, ahogy azt senki más nem merte volna. Hamar hírhedtté vált, egyesek szerint az egész csapat megítélését elrontja ezekkel a "tökös" akciókkal. A harmadik év vízválasztó lesz Gene Haasék számára.

9.: McLaren-Honda - "Karriertemető"

Fernando Alonso csak úgy volt hajlandó Wokingban maradni, hogy elköszön a McLaren a fényes sikerek helyett csak szégyent és szenvedést hozó Hondától. Jövőre Renault hajtásrendszerrel vágnak neki a kalandnak, az viszont most éppen ereszkedő formát mutat. Hogy jó lóra tettek-e, márciusban kiderül.

Ja, és Stoffel Vandoorne is többet érdemelt volna, mert nem rossz versenyző ő sem!

10.: Sauber-Ferrari - "Innen már csak felfelé, komolyan"

A tavalyi Ferrari-motor mindenképpen elavult konstrukció, akármennyire is bevált ez a stratégia a 2000-es évek elején. Az eredmények elmaradása részben ennek, részben pedig a folyamatos bizonytalanságnak volt köszönhető. Ígéretek, tapogatózások, majd csapatfőnök-váltás. Ferrari-támogatású csapat létére egy Mercedes-junior (Pascal Wehrlein, aki sokkal többet érdemelt volna) hozta nekik a pontokat, és egy pillanatra elgondolkodtak a Honda motorokon is, de végül maradnak jövőre is a Ferrarinál - bocsánat, Alfa Romeónál, mert a Sauber jövőre újra becsomagolt félgyári csapat lesz! Fehér alapon mélyvörös dekorációval, nagy Alfa-emblémával, friss Ferrari motorokkal és egy Ferrari-ifjonccal, kinek neve Charles Leclerc. Mellette pedig marad az idei év egyetlen olyan, teljes szezont teljesített pilótája, aki nem tudott pontot szerezni, de a Silanna pénze továbbra is mögötte van: Marcus Ericsson.

Slusszpoén: Sergio Marchionne már azon gondolkodik, hogy a Haas pedig a Maserati nevét viselje...

Tartsatok velem jövőre is!

Címkék: kommentár 2017 formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr6213523779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása