A múlt héten a Toyota meglepte a világot egy új reklámfilmmel a negyedik generációs Priusról. Ez még nem is annyira érdekes, az igazi poén benne az, ami miatt ezt a fejlécet érdemli. Ugyanis...na, de előbb nézzétek, mire gondolok.
Fújjuk ki magunkat gyorsan, és pörgessük végig, mit láttunk. Úgy kezdődik a film, mint egy klasszikus autós reklám, de aztán hirtelen átvált egy divatbemutatóval egybekötött részegység-ismertetőbe, maximálisan digitális tánczenével kísérve. 10 lány tűnik fel, de a végén sokkal több adja ki az új Prius sziluettjét, erre később még visszatérek.
Mázli, hogy a videóval kapcsolatos mindkét, tehát az autós és az animés lövészárokban is ismerősen mozgok, szóval elmondhatom, hogy láttam a két fél reakcióját (legalábbis a magyar reakciót) a videóról. Előbbi ág "természetesen" nem értette és a hozzászólások közt gyorsan előkerült az anti-otaku kedvenc taktikai atomtöltete, a hentai mint fogalom. Ebben a légkörben a Totalcar igazán megérdemli a dicséretet, Andróczi Balázs hírszerkesztő nem szólta le rögtön a videót, és tárgyilagos maradt az ezt kísérő hírben. A Facebook-oldalukra ezzel a konferálással került a hír: "Így csak egy japán lehet kretén". Határeset, elfogadjuk.
A másik oldal, vagyis az animések pedig örömmel fogadták a reklámot, de ez talán említésre se érdemes. Inkább elmondom, hogy Japánban annyira a mindennapok része a rajzolt kultúra és a zsebóraszemű, változatosan lehetetlen ruhákban meganimált lányok dömpingje (lásd még: Kantai Collection), hogy ott mindenképp megtalálta a maga célközönségét a film. És itt a lényeg, hogy nem nekünk készült, nagyon nem. Errefelé rögtön el is veszítené a vásárlóközönsége nagy részét a Prius - meg nagyjából az egész Toyota -, ha a képernyőkre kerülne ez a lánygyűjtemény.
Korábban említettem, hogy 10, lányformába öntött részegység mutatkozik be a videó során, de a végén többen lesznek. Nos, összesen 40 lány alkotja a csapatot, akiknek egy külön oldalt is szenteltek a Toyota japán weboldalán, erre tessék. Személyes kedvenceim: a #1 (a benzinmotor), a #9 (ütközésvédelem), a #16 (villanymotor-generátor), a #25 (a műszerfal kijelző-ikrei), a #35 (parkolássegéd) és a goth lolita #39 (ajtócsukódás-hang; ne röhögj, nagyon is fontos bizalomnövelő). A Toyota annyira komolyan gondolta ezt a kampányt, hogy még kártyajáték is készült a lányok főszereplésével: vannak harcos lapok megszabott támadóértékkel, és vannak segítőlapok, amelyekkel lehet "tápolni" a harcosokat. Ennek a szabályai is megtalálhatók az oldalon, igaz, japántudás kelleni fog, hogy kiismerd magad a szövegen. Emellett van dakimakura, vagyis szánalmas, magányos otakuknak szánt ölelőpárna, óriásposzter (egy olyannak örülnék), meg kitűző is a merchandising-vonal tovább húzásáért.
Ennyi voltam mára. Hamarosan érkezik a Formula-E uruguayi futamának összefoglalója, szóval stay tuned, hamarosan jelentkezek.