Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

Az új Renault (kép forrása: formula1.com)

Lassacskán minden a helyére kerül az idei szezonra rákanyarodva. A legutóbbi F1-es posztom óta történt pár fontos dolog, röviden kifejtem:

- Ecclestone uralmának vége. Nem mondom, ez a töpörödött törpördög szépen felfuttatta az F1-et, mint sportot és mint márkát is. Viszont felette és az elvei (kimért, távolságtartó sport igényeseknek) felett is eljárt az idő, a nézők már mást keresnek. Újra trendivé kell tenni ezt a sportágat, és erre már meg is van a porondmester: az egyelőre leginkább kackiás bajszáról ismert Chase Carey. A technikai oldal is jó kezekben van szerencsére, hiszen nem más a sportigazgató, mint a legenda. Michael Schumacher sikereinek állandó háttere, Adrian Newey egyetlen kihívója, az ember, aki az elmúlt 10 év legnagyobb meglepetését okozta a gyári Honda kivonulása után saját kézbe vett csapattal: Ross Brawn! Vannak is már tervei, meglátjuk, mi lesz. Egyelőre még azt sem tudjuk, mit hoznak az új autók...

-...amik roppant dögösek. Legalábbis a szabálymódosítások ebbe az irányba vezetnek, és a bemutatók igazolják is ezt a felvetést. Szélesebb gumik, hozzájuk szélesedett és terebélyesebb első szárny, átfaragott hátsó szárny a fő különbségek. Illetve, ahogy látom, sok csapatnál megint feltűnt a "cápauszonynak" hívott függőleges vezérsík a motorborítás folytatásaként. Csak pont a Mercedesnél nem...

- Csődbe ment a Manor, az utolsó túlélő a 2010-ben megjelent sereghajtók közül. Egészen a Brazil Nagydíjig úgy tűnt, hogy Wehrlein Ausztriában szerzett pontjával megverik a Saubert, aztán Nasr megrázta magát és az interlagosi esőfutamon szerzett két pontjával ajtót mutatott a narancs-kékeknek. Szomorú fejlemény, idén megint csak 20 autó lesz a rajtrácson.

- Végre a csapatfelállások is kialakultak. Az utolsó kérdés a Rosberg távozása után maradt űr kitöltése volt, illetve annak szövődményei. A legvalószínűbb forgatókönyv érvényesült: Bottas lett Hamilton csapattársa, Massa pedig némi extra zsebpénzért lehúz még egy évet a Williamsnél. A Mercedes pedig megengedte, hogy (a Bajnokok Tornáján óriásit bukott és emiatt az első tesztet kihagyó) Wehrlein a - tavalyi - Ferrari-motorokat használó Saubernél gyűjthesse a kilométereket.

Most már nincs más hátra, jöhet a tesztszezon Barcelonában! Már nem kell sokat aludni addig, az első szakasz február 27-én kezdődik. Természetesen a MiniDrivers képsorokat idén is fordítani fogom.

Címkék: kommentár 2017 formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr4712276441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása