Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

haya.png

Az előző részek tartalmából: szóval úgy kezdődött, hogy miután a 2013-as Animekarácsonyon öcsémmel együtt aléltunk el, elterveztük, hogy életünk második MondoConján már cosplayben leszünk jelen. Én erősen túlvállaltam magamat elsőre, Houka nagyon nagy falat volt mindenfajta előzmény nélkül. Másodjára már okosabban választottam karaktert, és jól is éreztem magamat Kakuzuként, de kívülről továbbra is egy kész katasztrófa voltam. És akkor jöjjön a harmadik felvonás, a 2014-es őszi Conon.

Múltkor említettem, hogy ez a fesztivál Az Óriáskardok Conja munkacím alatt futott nálunk. Öcsém megtalálta a sikert, míg én türelmetlen voltam és önző, tehát sokat szívtam. Elmesélem.

Nos, igen, öcsém óriásit aratott Zabuzaként: lépten-nyomon fotózni akarták, mert nem csak a kardja volt óriási (mind méretileg, mind igényességben), de a ruha is nett volt, a karaktert pedig remekül hozta Den, főleg a híres előredőlős, háton kardnyelet megragadós beállást. Majd' szétszedték.

Eközben én...ehh. Mutatom:

j3card.png

Talán látszik, de azért ki is emelem, hogy nem szorítom a kardot, csak pozícióban tartom, hogy el ne dőljön. Ez tényleg ekkora volt, körülbelül 1,3 méter hosszú. Ami a 2 méteres Zabuza-kardhoz képest fogpiszkáló, de nem is akartam annak konkurenciát állítani. Egyáltalán, ez volt az első olyan cosplay-kiegészítő, amit legalább részben én csináltam ÉS még jól is nézett ki. Diófa deszkából vágtam ki az alapot, aminek aztán édesapám és a körfűrész csinált élt. A markolatot magam csiszoltam, majd fekete szegőszalaggal tekertem be.

A kardlap dekorációját már jó előre elterveztem ilyenre, de akkor még nem igazán jeleskedtem a festésben és melléktevékenységeiben, például a maszkolást még ragasztószalaggal oldottam meg, aminek a széle alá lazán befújt a festékspray szele. Először a lap közepe kapott színt (foszforeszkáló, másik nevén jólláthatósági narancs, fekete kerettel), utána jött az él ezüstje. Ez a kard egyébként nevet is kapott: akkor újdonsült barát-nőmnek lelkesen mutogattam a kard alakulását, majd egyszer megjegyezte a mintára utalva, hogy "gringógyilkos kaszabolás van a levegőben". Ez pedig nekem nagyon megtetszett, így a kardra onnantól fogva Shinda Gringo-ként (Halott Gringó) hivatkoztam.

Szóval ez volt a kard, ami a cosplay jó része. A többi még csak most jön. Ugyanis a kardnak volt hüvelye is, amit SAO-újonc stílusban akartam megoldani - miközben én nem is néztem azt az animét, szóval fogalmam se volt róla. Főszerepben a vastag, rétegelt kartonlap (külső), egy amúgy is lyukas zsák szövete (belső), valamint a kitűnően formázható, vastag alumíniumdrót (kötőelem). A viselését lehetővé tévő pánt a gurulós sporttáskám hosszú pántja volt, gondolom, érzitek a cikit.

Mentő ötletként felírtam a külső borítólap tetejére, hogy "Dedikálható felület", egész sokan éltek is a lehetőséggel.

És még ott van a karpáncél. Eredetileg papírmaséból akartam csinálni, de túl hamar elfogyott a türelmem, és nekiálltam - most figyelj - glettelőgipszből megcsinálni. Gondolva, hogy úgyse lesz olyan nehéz... Segítek: de, és még törékeny is, szóval iszonyúan rossz ötlet volt. Pláne, hogy a karon történő rögzítést két szövetcsíkkal oldottam meg, amihez mindig kellett egy másik ember, hogy megkösse nekem.

Eredetileg úgy terveztem, hogy három páncéldarab lesz rajtam: kettő a felkarjaimon, egy pedig az egyik alkaromat védi majd. Mindhármat meg is csináltam, de már csak kettőt vittem el, majd egy maradt rajtam a nap végéig és az se volt kényelmes.

A cosplay koncepcióját nem is említettem még: belépő szintű SAO-játékos, nemesi háttérrel, de titokban összerakott eszközökkel, mert a szülők nem örültek volna a pici fiuk harci ambícióinak. Ezért választottam ezt a ruhát, ezért hagytam relatíve hosszúra a hajamat, és ezért igyekeztem hűvösen viselkedni - amit a Conon nagyon nehéz kivitelezni...

A második napra inkább összeraktam egy "ingyen ölelés" táblát, és hanyagoltam a nemesi stílust. Az egész koncepció el volt szúrva, a megvalósítás pedig erre csak rákontrázott. Háromból már a második olyan cosplayem volt, amit nem tudtam örömmel viselni. Egyúttal az első OC-m, ami amúgy is egy eléggé pária műfaj a Conon, hiszen ha nem látványos, vagy nem reklámozza az ember minden felületen, akkor a kutya se fog odamenni hozzá egy képre.

Alig két hónap volt az Animekarácsonyig, de nagy terv született: négyes (2+2) OC-csapat! Kezdetét vette hát az R.A.BITES projekt, amiről a HAYA: Középsz*rból középszerbe sorozat negyedik része szól majd.

Címkék: kommentár cosplay 2018 mondocon HAYA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr3713872694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása