Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

haya.pngAhogy ígértem, indul a HAYA-folyam!

Innentől 15 poszton keresztül mesélem el eddigi cosplayes pályámat, a kezdetektől napjainkig. Sok felfedezés, különutas megoldások, és rengeteg kínos, vagy épp szívderítő élmény, amit nem élhettem volna át, ha nincs ez a hobbi.

Az első rész amolyan előzménytörténet is, nézzétek.

Még le sem írtam ezen a blogon, hogy hogyan kezdődött az egész Con-őrület nálam. Régebben, amikor még vagány voltam és bátor, elhagyatott helyekre jártam graffitiket fotózni. A kedvencem a 3-as villamos Terebesi utca megállója mellett lévő egykori szerviztelep volt, oda jártam a legszívesebben és a leggyakrabban. Aztán szépen lassan belakta Mordor népe... Na, az egészből azt akartam kihozni, hogy ott láttam életemben először cosplayest, idestova lassan 6 éve, 2012 nyarán.

(És nem is kispályás... Csak a fotómasinám volt az, ezért ilyen szemcsés a kép.)

Aztán legközelebb 2013 áprilisában láttam ilyesmit, amikor öcsém (aka Raikama Den) társaságában Zuglón vártunk a vonatra: egy érkező csapat épp a MondoConra tartott, mi meg a Kakucsringre... Ki, a fenébe. (Amiből aztán az Igor Racinges kalandom lett, dobok is hozzá egy linket legott. Talán egyszer azt is elmesélem.)

Onnantól tervezgettük, hogy mi is ellátogatunk egy ilyen animés rendezvényre. Végül a 2013-as Animekarácsony volt az első Conunk. Azt még a Millenárison tartották, fent Budán! Pont az utolsó olyan, ott rendezett Cont sikerült kifognunk, ami nem volt botrányos. (Tudniillik a '14-es Animekarácsony óriási bukta lett, mert az épület felét sikerült aktuális honatyáinknak lefoglalni, a másik felébe pedig nem fért volna el mindenki, ezért a látogatók egy része kint maradt.)

Annyira jól éreztük magunkat, hogy elhatároztuk, a '14-es tavaszi Conra már mi is cosplayben megyünk ki. Viszont adódik a kérdés: mi legyen, ami felismerhető, de megvalósítható olyan totál kezdőknek is, mint mondjuk én?

Jómagam pedig abszolút hanyagoltam a második kitételt...

j1card.png

Sok mindenen gondolkoztam: legyen Ouran High School Host Club? Á, ahhoz komplett öltöny kéne... Initial D? Nem valami jellegzetes (na de most már vannak ám terveim). Megvan, legyen akkor a '12-es év nagy durranása, a Kill la Kill! Abból is a Honnouji Akadémia Informatikai és Hírszerzési Bizottságának elnöke, Inumuta Houka! És, hogy kicsit mégse szúrjak ki magammal, legyen az anime legvégén feltűnő fekete-arany ruha, mert ahhoz a nadrág és a cipő nem gond.

És ami felette van? Nos...legalábbis durva.

A felsővel (öcsém egyik pulóvere, még mindig hordja, persze a rátétek nélkül) még nem is volt gond, édesanyánk hivatásos varrónő - ezért is hessegetem el magamtól a versenyen indulás ötletét is, hiszen profi segítséget veszünk igénybe. A középső összenőtt csillagok, a nyaktakaró és az ujjhosszabbítás pöpec, meg a váll-lapok is jól mutatnak (kartonlapok, rajtuk átfúrva csavarok - OMG, konkrét életveszély -, és mindez aranyszínűre fújva). A csíkok viszont például kétoldalas ragasztószalagból vannak, de úgy, hogy ugye rajta hagytam a sárga fedőréteget. Az nem sokáig marad meg a bolyhos szöveten...

Az oldaldobozok vékony kartonból vannak, azt fekete szigetelőszalag tartja a helyén - és össze -, rajta a kúpok papírból készültek. A drótok meg, amik ugye a vinyókig viszik a ruha ujjaitól az adatokat...azok tényleg drótok. Úgy értem, igazi drótok. Merevek, dobják le magukról a festéket és nem maradnak a helyükön. A legdurvábbnak mégis a ruha hátán, illetve a két nadrágszár között futó adatkábeleket tartom, azok ugyanis tényleg VALÓDI adatkábelek voltak fénykorukban, csatlakozóstul. Mivel a pulóvert csak kölcsönbe kaptam, nem lehetett rávarrni, gondoltam, a szigszalag majd megfogja. De a bolyhos anyag azon is kifog! (A farmeren nem annyira.)

A végére a paróka. Ahogy látható, nem igazán karakterhű. Mint fentebb említettem, semmilyen tudásom nem volt még a cosplay műfajában, parókát venni vagy rendelni is ebbe a körbe tartozott. Szóval abból dolgoztunk, amink volt: édesanyám csinált nekem egy sapkát a nála lévő, birkaszőr-jellegű anyagból, aztán pedig azt lefújtuk kék akrilfestékkel. Az éjszaka közepén, hogy másnapra bevetésre készen álljon.

Végig azon aggódtam, hogy csak szét ne essen a cosplayem. Aztán másfél napig viseltem végül, vasárnap este már civilben jöttem haza. Annak nagyon örültem, hogy a küldetésem sikerrel járt, tényleg voltak, akik felismertek. Sőt, még tök jónak is tartottak a KLK-fanok, mondjuk én ezt nem éreztem, de mélyen azért jól esett.

Sejtettem, hogy a nyári Conra valami szellősebbet kellene összerakni, de arról majd legközelebb, a HAYA: Középsz*rból középszerbe sorozat 2. részében. Ne hagyjátok ki!

Címkék: anime cosplay 2018 mondocon HAYA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr1013868448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása