Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

ascover2.pngNa, hogy tetszik az új borítókép? Mondtam, hogy lesz és lám.

Tudjátok, azzal fejeztem be tavaly a Comics Salón és a MondoCon összehasonlítását, hogy:

"Aki a MondoConra is a játékok miatt megy ki, az mindenképp próbálja ki a Comics Salónt, nem fog csalódni. Mindenki másnak azt mondanám: várjuk még ki, mit látok márciusban az Anime Show-n; egyelőre azt mondom, a CS miatt nem érdemes dobni a Cont."

A címben már lelőttem a poént, az Anime Show pont ugyanazt takarja pontról pontra, mint a CS. Szóval most inkább pár kis történetet és néhány képet osztok meg az idei első pozsonyi Conról.

Először is mindenképpen ki kell emelni, hogy az időjárás sokkal jobb volt, mint az első szlovák kiruccanásunkon, hiszen nem esett az eső! Ellenben meglehetősen hideg volt, legjobb esetben is csak 8-10 fok, szóval jól döntöttem, hogy Anime Tenchou-t cosplayeztem, alá lehetett öltözni rétegesen.

Ezúttal már a pénteki napot is kihasználtuk a Ruzsinov feltérképezésére, és úgy tűnt, már akkor is teljes fordulaton pörög az esemény, nem voltak látványosan kevesebben, mint a következő két napon. A kihaltságot másnap reggel tapasztaltam meg.

1. történet: messze mindenki előtt

Pár nappal a rendezvény előtt kaptam egy SMS-t a karaoke szervezőjétől, hogy az elő-meghallgatás szombaton reggel 7-kor kezdődik. Ez azt jelentette, hogy én 5:20-kor keltem, megmosakodtam, cosplaybe vágtam magamat, raktam némi reggelit a hátizsákomba és 6-kor már a villamoson ültem. Amiről még át kellett szállni kétszer, és a másodikat elvétettem - de arról majd kicsit később.

dscf7074.JPGPozsony külvárosa tetszetős, a maga kákáeurópai-posztmodern módján. Főleg hajnalban.

Amikor megérkeztem a Ruzsinovhoz, a főkapu még nem volt nyitva. Szóval ott pingvineztem egy jó percet, majd észrevettem, hogy a túloldalon épp megy be egy teherautó a kerítésen belüli területre. Akkor még az volt az egyetlen bejutási lehetőség, és ezt a helyiek tudták is - és most már én is.

Miután megvolt a meghallgatás, körbenéztem a szinte üres művelődési házban. A pultok letakarva, a konzolok kikapcsolva, a folyosókon épphogy nem gördültek kiszáradt és összegömbölyödött bokrok - gy.k. ördögszekerek -, nagyon érdekes látvány volt. Amolyan színfalak mögötti érzésem lett tőle.

dscf7082.JPGCsend és nyugalom, aztán persze jött a tömeg is.

2. történet: ők se voltak felkészülve

Cosplayben mászkálni Pozsonyban is annyira figyelemfelkeltő, mint Budapesten. Pont ugyanolyan szórakoztató a buszra várás, vagy a járdán menetelés közben a szembe jövő forgalom reakcióját figyelni, mint itthon, mert ott is sokan döbbenten fordítják el a fejüket a menetirányból, hogy befogadhassák a cosplay okozta szélsőséges vizuális ingert. Főleg, ha olyan élénk színekben pompázik, mint Anime Tenchou ruhája.

Volt olyan, hogy vártunk a buszra és a közeli piros lámpánál feltorlódott a kocsisor. Pont egy munkásokat szállító kisteherautó állt meg előttünk és mindhárom utas mosolyogva jelezte, hogy klassz, amit látnak. Illetve amikor a korábban említett szombat reggel elszúrtam a második átszállást (nem valami utasbarátok a menetrend-kiírások arrafelé), az ottani megálló előtt elhaladó forgalom se tudott mit kezdeni a látványommal. Döbbenten bámultak, volt, aki még dudált is. Én meg vigyorogtam, mert ezt élvezem.

dscf7243.JPGNegatív karhajlás FTW! Ja, ilyet is tudok, tök ijesztő tud lenni.

3. történet: Csehszlovákia bronyjai

Az egyik karaokés induló a Kill la Kill második évadának OP-jával indult. Mivel imádom azt a számot (én is előadtam korábban itthon), jeleztem is ezt felé, és közben észrevettem a pólóján a CZ/SK Bronies feliratot. A brony az angol "brother" (testvér) és "pony" szavakból áll össze, lényegében az (vegyetek nagy levegőt) Én Kicsi Pónim széria rajongóit jelöli szerte a világon. Mármint a fiúkat, a lányok Pegasister név alatt keresendők.

Szóval ebben az irányban folyt a beszélgetés java része, és érdekes dolgok derültek ki. Például a cseh-szlovák egyesült brony-közösség netes fóruma kb. 1500 aktív tagot számlál, ezek körülbelül harmada lány. Ja, és évente szerveznek találkozót, méghozzá Prágában. Ezt a happeninget úgy hívják, hogy Czechquestria (Equestriának hívják az ÉKP történéseinek otthont adó világot, ebből vezethető le).

4. történet: magyarok az AS-en

Lehet, hogy a CS17-en is voltak más magyar cosplayesek rajtunk kívül, de eggyel sem találkoztunk. Most viszont voltunk majdnem egy tucatnyian, legalábbis ennyiről tudok biztosan. Hármunkon kívül volt még egy hatfős lánycsoport, egyikőjük velünk utazott oda és vissza is. Sajnos nem tudok komplett csoportképet mutatni, de a hölgyek közül négyről itt van egy vasárnapi kép.

dscf7325.JPGBalról: Junko, Kev, Yurio és Ciel. Csodálatos csapat, mindegyikük jó fej.

Jómagam mindhárom nap Anime Tenchou voltam, öcsém 2 cosplayt is magával vitt (Hououin Kyouma a Steins;Gate-ből és Kanbaru a Bakemonogatariból), Araragi viszont mindhárom nap másképpen volt látható (Monogatari Series - Araragi; Katanagatari - Shichika; Fate széria - Gilgamesh).

Ezeket gondoltam megosztani az idei Anime Show-ról. Jövő hétvégén MondoCon, a vasárnapi cosplayem már készen áll (lásd: előző poszt), a szombatinak a legfontosabb eleme viszont még hátra van... Majd megmutatom azt is.

Címkék: fotó anime pozsony kommentár 2018 anime show

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr8113798744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása