Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

gti5.jpg

"Egyes Golf, kettes Golf, hármas Golf...négyes Golf. Érzed?"
(Belga: A gyaloglás vége)

Nos, ismét egy kedvező árfekvésű program került a Varjú kezei közé, ráadásul lengyel. De nem vacak, sőt.

A játékot a kevéssé ismert Prominence s.c. fejlesztette, amely az Xpand Rallyt is csinálta (ahhoz is kedvet kaptam). Magáról a GTI Racingről még a megjelenésekor hallottam, teljesen lenyűgözött, amit olvastam róla...a Tudorkában. Igen, a Graph-Art Kiadó szép emlékű termékében, ami tesóim révén járt nekünk. Jó tíz évvel később végre kipróbálhattam, és nem okozott csalódást.

Ahogy a névből sejthető is az autókedvelők számára, a játék a Volkswagen Golf körül forog, mellette felbukkan a Bogár, mint előd, a New Beetle, illetve néhány tuning- és tanulmányautó is. Például a Piech-éra legforróbb koncepciója, a W12, nem hivatalos nevén Nardo - zárt és nyitott változatban is. A Golfokra visszatérve: részletes képet kapunk a fejlődésről az akkori csúcsig, az ötödik generáció GTI változatáig. Golf II Country, A-csoportos G3 raliautó, G4 R32, rengeteg minden közül lehet választani. (Magamban teszem hozzá: kár, hogy az őrült középmotoros W12-es G5 már nem kerülhetett bele...)

Pályák terén is aránylag széles a kínálat, sokfelé ellátogatunk. Otthon, Bajorországban kezdődik a kaland, aztán megjelenik Szicília, a francia Languedoc, Dover (Anglia), valamint Texas. Autentikusak a helyek, mindenhol egyedi a környezet: repülőroncs-temető és farm Texasban, atomerőmű Németországban, római kori romok Szicíliában... Tetszetős, na.

gti1.pngJa, a grafika olyan, amilyen. Haladj tovább, elmesélem!

Játékmódokból a szokásos körversenyen, sprinten, driften és gyorsuláson kívül van még cross country, árkon-bokron át elérendő pontokkal, illetve egy Legal Race Event névre keresztelt mód is. Ilyet még nem láttam, egyfajta reflexfejlesztő játék: időre kell eljutni Dover egyik pontjából a másikba, közben pedig nagyon kell figyelni a járdát, mert sosem lehet tudni, melyik kartonfigurát tolja a mechanika az úttest közepére. Ha elütjük a kószát, 5 másodperccel kevesebb időnk marad célba érni.

A driftet elmésen oldották meg. Ezeket az autókat csak úgy lehet hosszú csúszásra bírni, ha maga a pálya is csúszik. Hiszen a Bogár hátul hajt ugyan, de gyenge, a Golfok pedig FF-ek (front-front, a motor és a hajtás is elöl van). Így aztán az összes ilyen esemény a versenypálya-centrum csökkentett tapadású, kellően kacskaringós aszfaltcsíkján zajlik.

Említettem, milyen sokféle autót lehet választani, a teljes szám 32, 8 különböző csoportban. Ezeket ráadásul tuningolni is lehet, számtalan módosítást eszközölhetünk a választott járgányon. Külön öröm, hogy a külső kiegészítők licenceltek, úgyhogy ha mondjuk a Kamei-kites kettes Golf volt az ágy feletti poszteren annak idején, most itt a lehetőség megépíteni. Vagy ha épp a Rieger túlzásba menő stílusa jön be, akkor is ajánlható ez a játék.

gti2.pngEz itt épp a Kamei G2. Nekem is régi emlék.

Minderre a tobzódásra pedig van is pénz. A GM Rallyban az volt a legidegesítőbb, hogy az anyagi helyzetünk folyamatosan rettenetes volt, nos, itt épp az ellenkezője igaz. Bőkezűen fizet a győzelem, a vége felé a jutalmakból már komplett autókat is lehet venni akár versenyenként is. Áttételesen a pénzügyekhez tartozik, hogy az autók elég nehezen sérülnek, ezért keveset kell költeni a javításra.

Térjünk át a technikára. A grafika gagyi, persze, de nem vészes. Amit ki lehetett hozni mindenféle szűrőkkel és elmosásokkal az óriási felületekből (pl. Texas sziklái, vagy Languedoc dombjai), azt kihozták tisztességgel. Nem azt mondom, hogy jól néz ki, de el kell fogadnunk a budget kategória akkori korlátait és nem lesz gond a látvánnyal. Ja, és nem szabad belső nézetből vezetni - hiába van rá lehetőség -, ugyanis a belterek förtelmesen néznek ki.

A rendszámkérdést úgy oldották meg, hogy a kocsi teljes típusneve olvasható rajta. Hosszabb neveknél, mint a Golf II GTI 16V, vagy a New Beetle RSi, komikusan néz ki. Másik vicces érdekesség, hogy a Mátrixból ismert Neo vezet minden kocsit. Minden egyes klónversenyző pont úgy néz ki, mint Keanu Reeves a híres filmben.

Egy dologra mindenképpen felhívnám a figyelmet: érdemes visszajátszani legalább egy futamot, mert ilyen részletes testre szabhatóságot én még nem láttam ebben a műfajban. Lehet pilóta szerint léptetni, kameranézetet változtatni, eddig semmi rendkívüli. Na de van még valami: mindenféle szűrőket is be lehet állítani! Sok évvel az Instagram előtt vagyunk, csak halkan megjegyezném. A kedvencem a fekete-fehér TV (lásd lent), de van régi film, pixelesítés, elmosás, színderítés és még sok más szűrő. Jól el lehet vele szórakozni.

gti3.pngSajnos a kezelőt nem lehet eltüntetni, de így is elég király a látvány.

A fizika teljesen játéktermi: minden mozdítható elem úgy lökhető odébb, mintha ott sem lett volna. És ez az ellenfelekre is igaz, egyetlen pöccintéssel jégpályára kerülnek. A zene is illik a beülős élményhez, lelketlen trance. Nem kár érte, ha mást hallgatunk helyette. Ha már játéktermi hasonlatoknál járunk, ott konkrétan félelmetes lenne a fék hiánya, de itt is idegesítő, hogy csak keresztben csúszva lehet érdemben lassítani.

A játékot a lengyel Techland által fejlesztett Chrome Engine 2 hajtja. Ugyanennek a motornak a teljesítményét pedig láttam már egyszer... Igen, az első önálló kritikám tárgya, a GM Rally ugyanezt használja, és számos dolgon osztoznak. Például azon, hogy elsőre soha nem indulnak el megfelelően - ez máris sok játékost kihajít a célcsoportból. Közös hiba még, hogy az autók mozgása kanyarodás közben darabos, beszaggat a motor. Itt említeném meg azt is, hogy egyik játékban sem működik a karrierbéli haladást mutató százalékos műszer.

Azonban azt kell mondanom, hogy a Prominence 2006-ban jobb játékot kanyarított a Chrome 2 köré, mint az Xbow 2010-ben. Utóbbi csapat játéka sokkal szebb általános grafikával rendelkezik, de ez az egyetlen, amiben jobb a GM Rally a GTI Racingnél. A lengyel játék jobb betűtípusokat használ (bár a menüben látható sci-fi stílusú betűkészlet véleményes, a verseny közbeni felület szövegei sokkal barátságosabb betűkkel vannak írva, mint az Impact, amit az orosz játék használ), több benne az autó, a pálya és a játékmód is, jobbak benne az ellenfelek, és összességében egy sokkal szerethetőbb játék, mint az orosz féltestvér.

Ez már ajánlható a benne szereplő márka rajongóinak. Volkswagenre fel!

Címkék: játék kommentár 2017 gti gti racing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr5612085703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása