Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek, aki rendszeresen olvassa a blogot. Meg persze mindenki másnak is, annak is, aki egyszer idetévedt, aztán száját húzva zárta be az ablakot.

Idén is a Formula-1-es tartalom volt a hangsúlyos a blogon, egyszerűen azért, mert ez vált rutinná (az Autóskártya blognak köszönhetően, aminek leállása után - már lassan két éve - reaktiváltam a saját oldalam). Most is egy ilyen poszt következik, az idei utolsó ebben a témában. Kis évzáró, a tőlem "megszokott" különdíjas formátumban. Tényleg, egyébként észrevettétek, hogy egyre többször magyarázom meg a különdíjakat? Nos, általános gond nálam, hogy azt hiszem, mások is pont azzal a tudás- és kötésbázissal rendelkeznek, mint én és ezért nálam működik az utalás, de a másik félnél valószínűleg nem. Nos, ezen próbálok javítani.

Tehát: 2016 csapat-különdíjai!

Mercedes-AMG: Korlátlan Hatalom különdíj. Mázlink van, hogy Rosberg és Hamilton között sok volt a kakaskodás (lásd Spanyolország), így az első helyért folytatott harc se volt mindig unalmas (lásd Ausztria). Idén végre kijött Rosbergnek is a lépés, hiába gyorsabb még mindig Hamilton - igaz, ehhez kellettek LH44 technikai hibái.

Egy egész korszak uralkodója volt a Wolff és Lauda által uralt német csapat. Hogy a következő szezonban jövő általános szélesedés mit hoz számukra, érdekes kérdés. Ahogy az is, vajon Bottas (minden jel erre utal most már) hogy fog menni Hamilton árnyékában.

Red Bull-Renault: Napos Oldal különdíj. Miután Kvyat hibát hibára halmozott az év elején, villámgyorsan leváltották Max Verstappenre, így pedig létrejött a mezőny legnevezetesebb pilótapárosa. Ricciardo gyors, ügyes és mindig vidám, a kis Max pedig mindig produkált valamit, amivel címlapra került a futam után. (Nem nagy dicsőség, de még nem hivatalos szabálynév is őrzi a holland pilóta nevét: a féktávon történő bemozdulás év közben vált betiltott manőverré. Ezt hívják Verstappen-regulának.) A Renault is összeszedte magát (viszonylag), így év közepén átvette a csapat a második erő szerepét a Ferraritól.

Ha jövőre is ilyen virtuóz aerodinamikát hoznak össze, visszakerülhetnek az élre. A pilótákon nem múlik majd.

Ferrari: Őszinte Csalódás különdíj. Vettel olyan lelkesen panaszkodik mindenre, hogy most már azt mondom, inkább mutogatná az ujját. De nem úgy, mint Mexikóban! Úgy látom, elérte őt is az Alonso-szindróma: menne, mint a rakéta, csak lassan felemészti a csapat olaszos felépítése és hatalmi harcai. Annyi itt a különbség, hogy a spanyolnak konkrétan világbajnoki címei múltak a Ferrari hibáin, Vettel viszont egyelőre nem jutott el idáig. Räikkönen eközben csak hozza a formáját: még mindig gyors, és olyan szinten eredeti, hogy idén megkapta a Hungaroringen a megérdemelt elismerést. Igen, a "Kimi for President" molinóra gondolok.

Hogy jövőre mi lesz itt, nem tudom elképzelni. Vettelnek küldenék egy kék LED-fűzért a légbeömlői szélére.

Force India-Mercedes: Végre Valahára különdíj. Bár az eredeti főnököt, Vijay Mallyát előbb-utóbb tuti börtönben fogjuk látni, a csapat, amit a cégei pénzéből épített, csúcsra ért. Már majdnem úgy tündököl, mint a jogelődei közül a legelső, a Jordan a 90-es évek második felében (a Peugeot-motoros korszak). A legjobb Mercedes-motoros privát csapat címét elvették a sokkal patinásabb Williamstől, és nem ok nélkül: kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott mind Perez, mind Hülkenberg. A középmezőny kavargó forgatagának élmenői.

Perez jövőre is marad, mellé pedig érkezik Esteban Ocon a Manortól. Ügyes srác a kis francia, meglátjuk, mire megy ezzel a technikával.

Williams-Mercedes: Hátramenet különdíj. Hol van már 2014, amikor az év vége felé nem is a harmadik, hanem majdnem a második erő voltak a Mercedes-hajtásrendszerrel? Ott, a grove-i vitrinben. Túl sok náluk a nullás kör, hol versenyképesek, hol nem. Így kerülhetett eléjük a Force India.

Most úgy állunk, hogy az újonc, Lance Stroll helye biztos. Bottast lehet, hogy viszi a Mercedes, és akkor Massát visszahoznák az aktív állományba.

McLaren-Honda: Már Csak Fél Év A Lemaradásunk különdíj. Nem szeretném azt hinni, hogy akkor is ilyenek lennének, ha a Honda már az új turbókorszak kezdetén csatlakozott volna. A megbízhatóság sokat javult, bár még messze nem tökéletes, illetve a teljesítmény is emelkedik, de itt is van még mit csiszolni. A sokat látott pilótapáros viszont kihozta az autóból, amit lehetett, Alonso és Button teljesítményére nem lehet panasz.

Ahogy Stoffel Vandoorne-éra sem, aki idén a csapat első pontját szerezte még Bahreinben. Jövőre eme belga tehetség lesz Alonso csapattársa.

Toro Rosso-Ferrari: Mi Csak Itt Sertepertélünk különdíj. Az év első harmadától kezdve azt lehetett hallani, hogy ők már nem fejlesztenek az idei autón, jövőre úgyis visszatérnek a Renault hajtásrendszeréhez, de a lendület egészen az európai szezon végéig kitartott. Ifjabb Carlos Sainz jól ment, a Spanyol Nagydíjtól kezdve csapattárs Daniil Kvyat csak néha tudott fölé kerekedni. Logikus lett volna, hogy az orosz év végén ki is pottyan a mezőnyből, de hosszabbított a csapattal. Így Sainznak kellett többet bizonyítania.

Új kezdet, új motor, és elvileg az idei pilótapáros jövőre is.

Haas-Ferrari: Kellemes Meglepetés különdíj. Hiába kiabálta a mezőny jelentős része, hogy a Ferrari sportszerűtlenül nagy részt vállalt az amerikai csapat építésében, úgy tűnik, ez egy jó taktika. Legalább nem egy újabb Caterham vagy Hispania született, hanem a döbbenetesen jó első versenyek után stabil tábort vert Gene Haas csapata a középmezőny hátsó felében. A zuhanásban mondjuk komoly szerepet vállalt a Brembo, mint fékszállító: mind Grosjeant, mind Gutierrezt állandó félelem kerülgette, hogy vajon melyik féktávon múlik el a lassítóerő. Az európai szezon kezdetétől már csak néha bukkantak fel a legjobb 10 között.

Remélem, a Carbon Industries fékjei beválnak, és akkor ismét mehet a #GoRoGro, hogy Romain Grosjeant éltethessük! Mellette pedig ott lesz a dán Kevin Magnussen.

Renault: A Gödör Mélye különdíj. Nem indul jól a gyári csapat új élete, az autó sehol nem versenyképes, de legalább nem neves pilóták panaszkodnak rá. Képzeljünk el mondjuk egy Vettelt, az év közepén tuti lelépett volna.

Palmer és Magnussen vetélkedéséből általában a dán került ki jobban, ő jövőre távozik is a csapattól, a helyére pedig Nico Hülkenberg érkezik a Force Indiától.

Sauber-Ferrari: Totális Blamázs Elkerülve különdíj. Felipe Nasr az esőbe fulladó Brazil Nagydíjon kilencedikként ért célba, ez a 2 pont pedig elég volt a Manor elé kerüléshez. Egyébként stabil sereghajtók voltak az időmérőkön, az egykörös teljesítményük kritikán aluli volt. A futamok már jobban sikerültek, de se Nasr, se Marcus Ericsson nem tudott közel kerülni a pontzónához. Eközben folyamatosan pénzszűkében voltak, alig tudtak fejleszteni, így a lemaradásuk konstans maradt.

Remélem, jövőre jön egy jó versenyző, valami erős szponzorral, és akkor Monisha Kaltenbornnak kevesebbet kell idegeskednie.

Manor-Mercedes: Ennyit Számít Egy Jó Motor különdíj. Így, hogy a Mercedes technikai támogatást nyújt nekik, máris összébb rántották a mezőny végét, állandóan a Sauber és néha a Renault nyakába lihegve. A DTM-bajnok Pascal Wehrlein megérte a pénzét, a Q2-be jutások mellett pontot is szerzett Ausztriában. Mellette év elején az indonéz olajpénzen lovagló Rio Haryanto kezdett, de nyárra elfogyott a kerete, így jött a képbe Esteban Ocon, aki végre nem csak tehetős, de tehetséges is. Le is csapott rá a Force India.

A Manor 2017-es pilótapárosításáról még semmit nem tudni.

Hogy mit kívánok jövőre? Azt, hogy ilyen erős maradjon a középmezőny! Öröm volt nézni, hogy senki nem vállalta a sereghajtó hálátlan szerepét, állandóan ment a csata, legalább 3, de inkább 5 csapat közt. Imádtam, bárcsak így maradna!

Címkék: kommentár különdíj 2016 formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr4212072415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása