Kép forrása: formula1.com
Nem sokkal az után, hogy a 23 órán és 55 percen keresztül kifogástalan és nagyon is versenyképes Toyota váratlanul elromlott, így pedig a Porsche nyerte az idei Le Mans-i 24 órást (a Ford pedig behúzta a GTE Pro kategóriát a Ferrari bakijai után), szóval ezután az érzelmi szökőár után következett egy nagyon is felejthető F1-es futam. Egy gyanús nevű ex-szovjet országból valahol a Nem Annyira Közel-Keleten, amiről nem sokan hallunk, ellenben van alatta rengeteg olaj, ennélfogva a gazdag réteg jól megszedte már magát. Pont annyira, hogy egy impozáns látványt adjanak a fővárosnak, illetve tető alá hozhassanak egy 8 éves szerződést Bernie Ecclestone-nal.
A fő probléma szerintem ezzel a pályával az, hogy túl hosszú. Mindössze 51 kör adott ki egy teljes versenytávot (nagyjából 305 km egységesen, kivéve Monacót), ezen a távon pedig igen kevés kanyart helyeztek el. Nyilván a várostervezés is behatárolta a lehetőségeket, de azon az egy szem bástyakerülésen kívül nem tudok más emlékezetes pontot említeni, ha a bakui pályára gondolok. Illetve valamiért itt is életbe lépett a sebességfétis, tehát az, hogy a szponzori elvekkel szembe menve minél nagyobb tempót generáljon Hermann Tilke és csapata. Sok egyenes, kevés kanyar: az előzések 99%-a (na jó, de akkor sem kevesebb 95-nél) DRS segítségével történt a hosszú egyenesekben, és inkább kikerülésnek látszottak.
Eszméletlenül unalmas verseny volt, és lesz ebből még legalább hét. (Már amennyiben nem jár úgy, mint Törökország, vagyis hirtelen eltűnnek a nézők.) Jómagam simán összehajtogattam a száraz ruhákat, a helyükre vittem, aztán magamhoz vettem némi kaját - és nem maradtam le semmiről. Nem volt, ami a tévé elé szögezzen, ami például Kanadában legalább a futam elején és végén megvolt.
Ennél a pályánál, ki merem jelenteni, Valencia jobb volt. Igaz, ott a kikötőben volt hely pályát építeni, de nem számít, Baku uncsi és pont. (Majd hozzászólásban jelezzétek, ha nektek tetszett.) Most pedig jönnek a különdíjak.
Nem Tudsz Megállítani különdíj: Sergio Perez
Megint A Végén Jön A Dráma különdíj: Max Verstappen
Okkal Vagyok A Képernyőn különdíj: Pascal Wehrlein
Baj Van Baj különdíj: Lewis Hamilton
A Kék Fólia Az Új Divat (Különösen Cafrangosan) különdíj: Sebastian Vettel
Szumó Zoli Új Kedvence különdíj: Kevin Magnussen
Csöndben Még Pár Pont különdíj: Valtteri Bottas
Épphogy Nem különdíj: Jenson Button
+1: Túltervezett Elévágás különdíj: Red Bull Racing. Ez kicsit gyors volt, elfogyott a gumi a végére.
Most jön némi szünet (ahová eredetileg rakták volna az Azeri Nagydíjat, de Bernie félt Hülkenberg - és őt követve a többiek - Le Mans-i vendégszereplésétől), aztán pedig július elején jön a gyors és gyönyörű Ausztria.