Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

(Kép forrása: formula1.com)

Egyébként is meg terveztem jelentetni egy ilyen posztot, mert rég volt olyan mértékű mozgás a pilótapiacon, mint most. Viszont a bajnokcsapattól hirtelen távozott a friss világbajnok, és az ő pótlása egy újabb csavart hoz a történetbe. Lássuk, mit tudunk röviddel Rosberg bejelentése után!

Egészen ma reggelig biztosnak tűnt, hogy a tabella első három csapata változatlan felállással vág neki 2017-nek: Rosberg és Hamilton a Mercedesnél, Ricciardo és Verstappen a Red Bullnál, illetve Räikkönen és Vettel a Ferrarinál. Mögöttük viszont van egy kis cserebere.

Két "aggastyán" is visszavonult az idei év végén, és mindkettejüket házon belülről pótolta a csapata. Felipe Massát az F3 Euroseries bajnoka, a kanadai Lance Stroll váltja a Williamsnél, a McLarennél pedig az idén már élesben is bizonyított belga Stoffel Vandoorne ül Jenson Button helyére.

A középmezőny tagjainak nagy részénél már biztos, hogy változás áll be. Esteban Gutierrezt kirúgta a Haas, helyette Kevin Magnussen lesz Grosjean csapattársa. Kevin helyét a Renault-nál Nico Hülkenberg kapja, remélem, versenyképes autót kap maga alá a franciáknál. (És persze Palmer is.) A Force Indiához pedig, ahol így megüresedett egy hely, Esteban Ocon került a szintén Mercedes-hajtásrendszert használó Manortól. És itt érkezünk el a kérdőjelhez. Ki lesz az idén Ausztriában egy pontot kiérdemelt* Pascal Wehrlein csapattársa?

Maradt még a Sauber és a Toro Rosso. A Red Bull fiókcsapatánál újra Renault-hajtásrendszer terheli a hátsó tengelyt, és Daniil Kvyatnak meghosszabbították a szerződését Tosték még egy évvel. Hogy ifjabb Carlos Sainz is ott marad-e, egyelőre kérdéses, de valószínű. A Saubernél is hasonló a felállás. Előző évi (vagyis idei) Ferrari-hajtás pipa, Marcus Ericsson pipa. Felipe Nasr mögül viszont kiszállt az eddigi főszponzor, a csapat idei festését is meghatározó Banco do Brasil. Ettől még nem biztos, hogy ki lesz ebrudalva, de volna a helyére szép számmal jelentkező. Példa: Gutierrez mögött még mindig ott a Telcel, és neki már van is tapasztalata a svájci csapattal.

Ez volt az eddigi állapot. Ma viszont egy Junkers-87 Stuka zuhanóbombázó erejével esett le mindenki arca a bejelentéstől: Nico Rosberg azonnali hatállyal kiszáll a Formula-1-ből. Az érve abszolút érthető, egyszerűen úgy érzi, még egy ilyen évet nem bírna el. Idén meg AKARTA nyerni végre a világbajnokságot és legyőzni Lewis Hamiltont. Nos, ez sikerült - abba most ne menjünk bele, mennyit segítettek ebben LH44 műszaki hibái -, Nico elérte a célját, most már nyugodtan hazamehet. És ezt is tette, az egész F1-es közösség megrökönyödésére. Hiphopos hasonlattal élve mondhatjuk, hogy leejtette a mikrofont. Iszonyúan elfáradhatott a szóló végére, ki kell fújnia magát.

Tehát a frissen koronázott király távozott, a birodalomban üressé vált egy fontos szék. Ki kerül Lajos király mellé? Természetesen a teljes élmezőny felmerül a találgatásokban + Alonso és Wehrlein. Lássuk csak: az öreg Nando pont Hamilton mellett pontozódott ki, igaz, még a McLarennél. Valószínűleg nem kér a társaságából. Ricciardo nem illene az ezüstös arculatba, a Mercedes sosem tudott őszintén fiatalos lenni. Verstappen pedig? Nos, az ég irgalmazzon nekünk! A legharciasabb pilóta a mezőny legjobb autójában - habár ki tudja, mit hoz a jövő szezon... Lehet, hogy a Red Bull visszakerül az élre, és Max már nem a vezetése, hanem a totális fölénye miatt lesz idegesítő, benne van. Szóval, az RB-páros kilőve.

Vettel jó választás lenne, az éppen aktuális bajnok autó terelgetésében szerzett több éves tapasztalat mellette szól. Ráadásul német is, úgyhogy tényleg ideális lehet Wolffék számára. Räikkönen egy meglepő és kellőképpen troll döntés lenne, talán a Jégember se bánná, bár ő valószínűleg a Ferrariból megy "nyugdíjba".

És akkor maradt még Wehrlein. Idén ügyesen terelgette a Manort, és akkor már a fentebb kirakott *csillagot is megmagyarázom: lehet, hogy sokan kiestek előle ott Spielbergben, de neki akkor ott kellett lennie a jó helyen, hogy Perez fékhibája neki kedvezzen. A Mercedes protezsálta be a kiscsapatba, az ő kegyeltjük, velük versenyzett a DTM-ben is, de talán még túl nagy falat lenne neki rögtön az élmezőnybe ugrani. Olvastam olyan elméletet, mely szerint az ifjú Pascalt beíratnák a Williamshez, és az így felszabaduló Valtteri Bottas lenne Hamilton csapattársa. Okos elképzelés, meg kell hagyni.

És akkor nem maradna senki a Manornál... Mercedes-pilótaiskola, új tanév!

Címkék: kommentár 2016 formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr5412017961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása