Forrás: fiaformulae.com
Nos, tölgyeim és nyulaim, elkezdődött. Az új kor autósportja, az elektromos hajtás új zászlóvivője, a Formula E. És rögtön szem nem maradt szárazon.
Először is, el kell ismernem, hogy én is gyarló vagyok, nekem is nagyon kell a hang az autóverseny mellé. A távirányítós autók hangja már rövid távon is unalmas, némi energikus japán muzsikával (m.o.v.e) keverve máris sokkal jobban tetszett a látvány. A vágás és a kameranézetek egyébként fantasztikusak, az egymás töltésjelzőjén utazást élmény nézni, főleg sokáig mutatva. Az, hogy csak városi pályák lesznek a szezonban, érdekes lépés. A futam közbeni autócsere is szokatlan, de jól megkeveri a lapokat; Heidfeld is így került di Grassi és Abt elé.
Ha már pilóták: impozáns mezőnyt sikerült összehozni az első évadba. Az egykori F1-esek közül itt van: Jarno Trulli (Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota, Lotus), Nick Heidfeld (Prost, Sauber, Jordan, Williams, BMW-Sauber, Lotus-Renault), Lucas di Grassi (Virgin/Marussia), Sato Takuma (Jordan, BAR-Honda, Super Aguri), Bruno Senna (Hispania, Lotus-Renault, Williams), Karun Chandhok (Hispania), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Charles Pic (Caterham, Marussia), Nelsinho Piquet (Renault), Jerome d'Ambrosio (Marussia, Lotus-Renault) és Sebastien Buemi (Toro Rosso). A mezőny felét tehát olyanok alkotják, akik a belső égésű motorral hajtott autósportok csúcsát már megjárták. Van két hölgy is, Michela Cerruti (Trulli mellett) és Katherine Legge (Sato mellett).
És akkor a futamról. A hangon kívül teljes körű szolgáltatást kaptunk, minden volt: füstölős fékezések, kicentizett előzések (Franck Montagny az első körben majdnem a falnak hajtotta csapattársát, Picet), meglepő fordulatok (Piquet hátsó szárnyának egyik tartója egyszer csak leesett), és egy óriási bukás is. Pont az első két helyért folyt a küzdelem a végig vezető Nicolas Prost és az autócsere után felzárkózott Nick Heidfeld között. Az utolsó kör végén Heidfeld utolérte Prostot, oldalról szerintem 90% átfedés volt az autóik között. Minden jel arra mutatott, hogy Heidfeld lenyúlja a győzelmet Prosttól. De a francia inkább ráhúzta az autót "Quick Nick" Venturijára, ami ettől keresztben csúszott tovább, lendületet vett a rázókő hupliján és másfél szaltó után, fejjel lefelé ért földet. Prost autójának bal első felfüggesztése eltört, ő sem tudott célba érni.
Amint Heidfeld kikászálódott a roncsból, azonnal Prost után eredt, de csak heves vitatkozásig fajult a düh, pofon nem csattant. Lucas di Grassi pedig eközben megnyerte a legelső Formula E nagydíjat, mögötte a végig remekül vezető, ügyesen előzgető Franck Montagny (Andretti Autosport) és Daniel Abt végzett. Az Audi Sport ABT Formula E Team kettős dobogót ünnepelhetett...volna, mert kiderült, hogy Daniel Abt túllépte a megengedett energiafogyasztást (!!!). Ezért aztán a Virgin Racing britje, Sam Bird állhatott a dobogó legalsó fokára.
Ja, azt amúgy mondtam már, hogy erről is készül MiniDrivers képregény? Lesz időm lefordítani, mert a következő futam november végén lesz, Malajziában.