Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

(Kép forrása: formula1.com)

...minden világbajnok rögtön visszavonult volna az első bajnoki címe után? Ezt a kérdést tette fel a Motorsport Csatorna egyik szerkesztője, és össze is rakott egy érdekes listát. Csakhogy.

Ami azt illeti, én is gondoltam erre, igaz, még akkor, amikor úgy tűnt, hogy az elmúlt 3 év két világbajnoka lesz jövőre a Mercedesnél. (Ahonnan lehet, hogy Paddy Lowe távozni fog, nocsak-nocsak.) Aztán jött a jó Nico és aktualitást adott a dolognak. Innen már nehéz igazolni, hogy saját az ötlet, de ha kell, megmutathatom az eredeti Excel-fájlt, ami november 28-án készült el. És hogy tényleg ne csak egy szolgai átvételnek hasson ez a poszt, tovább is mentem egyéb statisztikai érdekességekkel.

A metodikáról: az alternatív világbajnok az, aki az adott évben a legjobb helyen végez a pontversenyben - de úgy, hogy előtte nem kapott ilyen lehetőséget. Aki ezt egyszer megkapta, kiesik az egyenletből. Lássuk:

Mit láthatunk? Az összes világbajnokot, sok szárnysegédet és még több "tehetséges, és nagyon sajnáljuk, hogy sosem érhettek fel a csúcsra" versenyzőt, mint Alesi, Cevert vagy Kubica.

A sorok végén, az utolsó két oszlopon számmal és vizuálisan is látható, hogy az év alternatív világbajnoka valójában hányadik lett. És az olvasható le róla, hogy a 80-as években kezdett beállni az élmezőny, mint a kocsonya. Addig gyorsan pörögtek (és fogytak sajnos) az elöl haladók, Keke Rosberg 1982-es címétől kezdve viszont megváltoztak a dolgok. A 80-as évek végére kialakult az első F1-es "supergroup", amely sokáig maradt a csúcson. Csupa nagy név: többszörös világbajnokok, mint Prost, Senna és Piquet, illetve folyamatosan a közelükben sertepertélők, mint Berger, Patrese, vagy Mansell. Mondom, csupa klasszis. Itt jött az első csúcs (vagy mélypont, kinek hogy szimpatikus): 1990-ben az amúgy nyolcadik helyen végzett Sandro Nannini, majd a '91-es hetedik helyezett Jean Alesi.

A 90-es évek világbajnokai nagyon hamar megnyerték ezt a ki nem osztott díjat, 1992-től szépen sorban Michael Schumacher, Damon Hill és Mika Häkkinen. Ezután jött el a másodpilóták tavasza, akiknek a világbajnokok csapattársaiként tilos volt a sztár dolgát megnehezíteni, de a pontokat szorgosan gyűjteniük kellett. Coulthard és Barrichello a két legismertebb, de említhető Eddie Irvine és (most figyelj) Heinz-Harald Frentzen is. Utóbbi német pilótáról általában a Jordan, vagy a Sauber jut az emberek eszébe, de volt ő a Williamsnél is, Villeneuve mellett.

A súlyos Schumacher-uralom után jött egy kis szusszanás, majd érkezett a még nyomasztóbb Vettel-korszak. Ez a kor az abszolút mélypont, mivel az élmenők megint feltorlódtak, és már a mezőny közepe táján turkálunk új nevek után. A jelenleg érvényes rekord innen való, és Nico Hülkenberg nevéhez fűződik, aki akkor pont nem a Force Indiánál, hanem a Saubernél versenyzett, és a 2013-as évben a 10. helyen végzett. És így is járt neki a díj.

Az idei alternatív világbajnok egyébként ki más is lehetne, mint Max Verstappen.

Térjünk át a csapatokra. Nem meglepetés, a Ferrari a legsikeresebb, összesen 18 alkalommal végeztek eme tabella élén, de ezt nem Schumacher hordta nekik össze (ő még '92-ben, a Benettonnal teljesítette a kvótáját), hanem például Alesi, Alboreto, Hawthorne, vagy épp Gilles Villeneuve. Utánuk jön a Williams 11 alternatív elsőséggel, majd nagy csönd és utána jön holtversenyben, 4-4 címmel a McLaren, a Lotus és a Red Bull. A Sauber azért érdekes, mert bár Hülkenberg révén magukban is jár nekik egy első hely, de nehéz a döntés Robert Kubica 2008-as sikere esetében. Akkortájt Peter Sauber csapata élvezte a BMW gyári támogatását, a hivatalos nevük is BMW-Sauber volt. Jobb híján 1,5 címet írtam be a svájciak mellé.

Motorszállítók terén sincs nagy meglepetés, a Ferrari, a Renault és a Ford a meghatározó. Az olaszok 18-szor, a franciák 14-szer, az amerikaiak pedig 13-szor szállították a technikát a győztes mögé. Illetve a Renault tulajdonképpen 15-ször, csak 1999-ben a Supertec név mögé bújt a korábbi világbajnok motor, amit a Mécachrome tuningműhelyben próbáltak versenyképes szinten tartani. (A Benettonnál ugyanez a hajtómű Playlife név alatt futott.) A Renault akkor éppen "házon kívül", vagy legalábbis F1-en kívül volt.

Melyik nemzet "szülte" a legtöbb sikeres versenyzőt? Biztos Anglia - ugrik be elsőre, és bizony. Albion zöld mezőiről 13, többségükben valódi világbajnok származik, utánuk Olaszország jön 7-tel - onnan viszont csak Farina és Ascari nyert ténylegesen. A harmadik némi meglepetésre Németország (6: a két Schumacher, Frentzen, Vettel, Rosberg és Hülkenberg), aztán holtversenyben Brazília és Franciaország következik.

Holnap végre tényleg jön az oly régóta késő idei utolsó MiniDrivers.

Címkék: elemzés alternatív világbajnok kommentár 2016 formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr9712042431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása