Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (59) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (25) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (15) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (255) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (19) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

Boldog új évet! Nos, az idei Forma-1-es szezon nem csak az új motorszabályok miatt lesz teljesen más, mint az eddigiek. Lejjebb kényszerített orrok és rengeteg új pilótapáros is borítja a megszokást.

A hajtásláncot érintő változásokat talán már mindenki kívülről fújja, címszavakban: 1,6 liter, V6, turbó, hangsúlyosabb elektromos segítség, 100 kg üzemanyag 1 órára, 5 motort használhat el egy pilóta az idényben.

Viszont az autók külseje is sokat változik. A Force India kezdte a bemutatókat, mostanra pedig már minden autót ismerünk. Elöl látványos változás ment végbe, hiszen az orrkúpok legelső pontjának kerek 30 centiméterrel kell közelebb lennie a talajhoz, mint tavaly. Olybá tűnhet, hogy visszatér az 1994-ben véget ért korszak, amikor az orr vége direktben csatlakozott az első vezetőszárnyhoz, de ez valószínűleg csak elölről fog így tűnni. Mivel a szabály szerint csak az orr legelejének kell mélyen lennie, igyekeztek minél keskenyebbre alakítani ezt a részt a tervezők. Nem teljesen tért vissza a 2012-es év csúnyaság tekintetében, de vannak meredek ötletek, mint a Lotus villástargonca-orra, vagy a Caterham orrsík alatti nyúlványa. A másik változás, hogy a kipufogóvégeket nem lehet a hátsó kerekek mögé rejteni, középen kell a gázoknak kiáramlaniuk.

Viszont az egyszeri rajongó számára a legfontosabb kérdés, hogy kinek a nevét skandálhatja a szezon folyamán. Mark Webber, Paul di Resta és a két Caterham-pilóta, Charles Pic és Giedo van der Garde távozott, helyettük három újonc és egy visszatérő versenyző érkezett. Webber távozása olyan lavinát indított el, amiben csak két csapat maradt szilárd: a Mercedes és a Marussia változatlan felállással indul a 2014-es idényben. Na de melyek is ezek a párosok?

Még lábjegyzetben megemlítem, hogy az idei évtől végleges rajtszámokat választanak a versenyzők, amely karrierjük végéig elkíséri őket. Az éppen uralkodó világbajnok választhat a saját száma és az 1-es között, hogy melyiket szeretné használni.

Red Bull- Renault

#1 – Sebastian Vettel (négyszeres világbajnok, egyébként az 5-ös szám az övé)
#3 – Daniel Ricciardo (az RB-show győztese, aki átvehette a királyság lakájának címét Webber távozása után)

Mercedes GP

#6 – Nico Rosberg (még nem világbajnok, de nagyon szeretne már az lenni)
#44 – Lewis Hamilton (2008 világbajnoka, továbbra is az egyetlen sötét bőrű F1-es versenyző)

Ferrari

#7 – Kimi Räikkönen (2007 világbajnoka, a leglazább a mezőnyben)
#14 – Fernando Alonso (kétszeres világbajnok, tavalyi szezonja alapján a „Señor 120%” név is kijárna neki)

Lotus-Renault

#8 – Romain Grosjean (tavaly kikupálódott, és eredményes pilóta lett belőle)
#13 – Pastor Maldonado (most neki kell levetkőznie az autótörő hajlamot)

McLaren-Mercedes

#20 – Kevin Magnussen (Jan Magnussen F1-pilóta és GT-legenda fia, a McLaren neveltje)
#22 – Jenson Button (2009 világbajnoka, aki a Honda-korszakban is itt akar versenyezni)

Force India-Mercedes

#11 – Sergio Perez (a Telmex pénzével bárhol talál helyet, igazán látványosan versenyez)
#27 – Nico Hülkenberg (mégiscsak jobb lesz itt, a Sauber csalódás volt)

Sauber-Ferrari

#21 – Esteban Gutierrez (az első pontok már megvoltak, innentől a fejlődés a cél)
#99 – Adrian Sutil (kell a változatosság, lassan Mr. Force India lett belőle)

Toro Rosso-Renault

#25 – Jean-Eric Vergne (az RB-show vesztese, a tapasztalat-átadó az idei párosban)
#26 – Daniil Kvyat (Petrov után a második orosz versenyző az F1-ben, a GP3 tavalyi győztese)

Williams-Mercedes

#19 – Felipe Massa (lássuk, ezúttal gyorsabb lesz-e csapattársánál)
#77 – Valtteri Bottas (tavaly megkapta a „nem is rossz” címkét, kiderül, idén is rászolgál-e)

Marussia-Ferrari (iszapbirkózás)

#4 – Max Chilton
#17 – Jules Bianchi

Caterham-Renault (utolsó esély)

#9 – Marcus Ericsson (svéd pilóta, 4 évet húzott le a GP2-ben)
#10 – Kobayashi Kamui (nem írtam el, a japánok is – pont úgy, ahogy mi – a keresztnevüket teszik a végére. Amúgy kell-e bármit mondani arról a japán pilótáról, aki már nem csak gyors, hanem biztos kezű is?)

Délben érkezik az első tesztidőszak MiniDrivers-kivitele.

Címkék: 2014 kommentár formula-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr505795537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.