Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (62) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) aya (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (28) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (16) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (258) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (22) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

Lefogadom, hogy amikor Thierry Sabine a 70-es években a sivatagban elakadva megálmodta a Dakar ralit, nem gondolt a terrorizmusra.

 1978. december legvégén rajtolt el az első Párizs-Dakar rali 170 indulója, akik közül 70-en értek célba. Már akkor megszületett a legenda a szinte embertelen körülmények, a forró levegő és homok, illetve a hosszú távú kitartást előtérbe helyező szakaszok nyomán.

 Aztán közben történt egy Lockerbie, egy Madrid, egy New York, és a Közel-Kelet hirtelen villogó vörös ponttá változott a nyugati világ katonai térképein. Mint ahogy Afrika se csak a rengeteg éhezőről, hanem a törzsi ellentétekről és a felnőtt-, illetve gyerekkatonák szinte folyamatos harcairól is kezdett szólni a világ számára. Ekkor jött az első jelzés: 2002-ben Párizs-Dakar-Kairó néven ment a sivatagi hajsza, Szenegál fővárosát messze elkerülve. Utána a cél visszatért, a start viszont közeledett: Párizsból előbb Barcelonába, majd Lisszabonba költözött, a költségeket csökkentendő. A lényeg, az afrikai szakasz azonban mit sem vesztett szépségéből és (emberéleteket követelő) keménységéből.

2007-ben ütött be a ménkű véglegesen, mégpedig Mauritániából. A helyi kormány nem tudta garantálni a biztonságát a 2008 elején náluk szállóvendégeskedő versenyzőknek a terrorizmus miatt. A 2008-as Dakar így ugrott, helyette volt többek közt egy Közép-Európa Baja (nem úgy, hanem ez a megnevezése a hosszú távú terepversenyeknek szerte a világon), amit igazából Kárpát-Bajának is nevezhettek volna, ha nem lenne Erdélyben egy Carpathian Baja rendszeresen.

2009 az az év, amikor egy valami végérvényesen eldőlt. Hogy a Dakar már nem arról szól, hogy bármiféle viszontagság ellenére eljussanak Dakarba. Hanem, hogy kell egy mindenek felett álló terepfutam. Egy olyan esemény a terepesek számára, mint az együléses formaautók szintjén a Forma-1 versenysorozat, vagy a ralisok számára a WRC széria. Egy olyan csúcs, amit mindenki meg akar ostromolni és ahol nyerni egy életmű betetőzését jelenti.


(A képen hazánk első számú dakarosa, a Szalay-Bunkoczi páros)

A Dakar brand 2009-től így már egy olyan terepversenyt jelöl, ahol a dél-amerikai szubkontinens legkeményebb viszonyai közt kell helytállni. A nehézsége mit sem változott, talán még erősödött is. Azonban Afrika a saját körülményei miatt nemzetközi motorsport-csúcsesemény nélkül maradt.

Címkék: rali baja rally dakar dél amerika 2013 terepverseny

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr765002802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.