Röviden

Rajongásaim kivetülése: F1, anime, eurobeat, reklámok.

Friss topikok

Címkék

2012 (8) 2013 (1) 2014 (44) 2015 (50) 2016 (64) 2017 (55) 2018 (59) 360noscope (1) 8 ker (1) album (1) alcím (1) alonso (58) alternatív (1) anime (32) anime show (1) arizona (1) asztalos sándor út (1) auchan (1) auchan hónap (1) autópark (1) a beat c (1) a haza nem eladó (1) bahrein (3) baja (1) batman (1) baumgartner zsolt (1) beszámoló (1) bianchi (1) blazeit420 (1) bor (1) bottas (39) bulvár (1) button (15) chetz (1) chilton (2) CiaoJules (1) cica (1) comics salón (1) cosplay (25) csúszás (1) czollner (1) dakar (1) dave rodgers (1) dél amerika (1) dioráma (1) di resta (1) domino (1) együtt 2014 (1) elemzés (1) ellen baker (1) énblog (1) ericsson (21) eurobeat (6) farkas (1) felipe is faster (1) felirat (1) ferrari (1) fesztivál (1) fhs (1) film (1) fkgp (1) forma1 (1) formula-1 (200) formula e (14) fotó (4) freight nation (1) fritharn (1) gasly (10) gery (1) giovinazzi (2) gm rally (1) graffiti (13) grosjean (27) grumpy cat (1) gta online (1) gti (1) gti racing (1) gutierrez (7) hamilton (42) hartley (6) haryanto (1) HAYA (15) heat (1) heats (1) heidfeld (1) hirdetés (4) hot import nights (1) hülkenberg (25) így készült (1) impossible girls (1) indy500 (1) indycar (1) interjú (2) internet (1) IRL (1) itthon (1) jackson (1) japán (2) játék (4) jesz (1) jetvill (1) juiced2 (1) kaland (1) kamuprogram (1) képregény (103) kifogás (1) klisé (1) kobayashi (2) kommentár (255) komx (1) konverter (1) közvágóhíd (1) kritika (5) kti (1) különdíj (103) kvyat (26) lajcsi (1) leclerc (12) lista (8) lokál (1) los minidrivers (104) lotterer (1) lucky star (1) luke skywalker (1) mad max (1) magnussen (28) magyarázkodás (2) magyarország (1) magyar posta (1) magyar utánégetés (1) maldonado (15) mashup (1) massa (25) maylander (1) melbourne (1) mém (1) meme (1) mercedes (1) merhi (4) metropol (1) MLG (1) monaco (1) mondocon (19) montázs (1) morcica (1) moreno (1) múmia (1) munkáspárt (1) näeviss (1) naka (1) napló (1) nasr (10) németek (1) new horizon (1) ocon (13) olaszország (1) összefogás (1) ősz (1) otaku szektor (2) otp (1) palik (1) palmer (10) perez (26) plakát (3) politika (1) posta (1) pozsony (2) prius (1) prost (1) raikkönen (37) rajongás (1) rajz (2) rali (1) rally (1) régicucc (1) reklám (9) reklámvarjú (8) riak (1) ricciardo (54) rosberg (21) sainz (24) seiyuu (1) sirotkin (4) sms (1) sonaera (1) soroksári út (1) sport és egészség (1) status update (1) stevens (5) stroll (12) sutil (2) szárny (1) szavazás 2014 (1) szinkron (1) szlogen (1) szlovákia (1) szocdemek (1) szocsi (2) szoftver (1) szolgálati közlemény (13) szüret (1) tard (1) teherpályaudvar (1) tél (1) terebes (1) terepverseny (1) tervezés (1) tesztszezon 2014 (1) tesztszezon 2016 (1) top10 (1) továbbisvan (1) toyota (1) tutorial (1) úmp (1) választás 2014 (6) vandoorne (10) varjú (1) vergne (4) versenyzés (1) verstappen (51) vettel (61) videó (4) világbajnok (1) viola (1) vírusirtó (1) vita (1) wavpack (1) webber (1) wehrlein (10) yozsefváros (1) zöldek pártja (1) Címkefelhő

Modern korunk, sajnos, egyre gyorsabban és egyre figyelmetlenebbül dob be olyan kifejezéseket, szóösszetételeket, amelyek legalábbis rosszul hangzanak. Ezzel operált a francia központú hipermarketlánc, az Auchan ('osan') e havi kampánya is.

DSC01859  DSC01860
(A képeket én csináltam.)

Lássuk csak. A háttérszínekkel baj nincs, harsányak, vidámak (óriásplakáton van neonzöld is). A gond a betűtípussal kezdődik. Az akció nevének tipográfiája is sántít kissé, de az igazi probléma a szlogen betűtípusával van. Egyáltalán nem illik a vele írott szöveg jelentéstartalmához. Ha jól látom, ez Impact, ami kitűnő választás például demonstrációs transzparensekhez, de semmiképp sem sugároz vidámságot, bulihangulatot. Meg merem kockáztatni, hogy ennél még a Comic Sans is jobban állna.

Egy szinttel komolyabb probléma a szereplők stílusa. Úgy tűnik, az LMFAO stílusát (tudjátok, aki minden nap shuffle-öl) próbálják kopírozni, ami kissé elkésett levél, ugyanis egyrészt a csapat már feloszlott, másrészt most már átvette PSY (a gangnami stílusú srác) a diszkódivat jogarát. 
Az első mellékelt ábrán az a kiakasztó, hogy mi a fenének kell Kanye West rolós napszemüveg az SZTK-keret (mivel lencse nincs benne, az biztos) fölé? Ettől nem menőbb, hanem szánalmasabb lesz a kép. Más gond nincs, a csaj dekoratív, a mosoly széles, a beállás meggyőző.
A másik illusztráción nem a kalap akaszt ki. (Ez amúgy örök divat önfeledt házibulikon.) Nem is a megafonba kiáltás. Hanem amilyen arcot vág közben a fickó és hogy mozdítja hozzá a kezét. Mintha azt mondaná: "Nyugi, ez nem az, aminek látszik, tegyétek le a baseballütőket, kérlek!". Éppen lefagy a mosoly az arcáról, ennek pont a legrosszabb pillanatát kapta el a fotós.

De mindenek felett a legrosszabb eleme a kampánynak pont a mottója. Ilyen szóösszetétel, hogy "bulira venni" valamit, nincs a magyar nyelvben, eléggé idegenül is hat. Poénra vétel van, bulira vétel nincs.

Nos, mit is mondhatnék? Talán annyit, hogy szerencse, hogy a kampány lassan véget ér.

Címkék: hirdetés reklám auchan 2012 reklámvarjú auchan hónap

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://waryou1afun.blog.hu/api/trackback/id/tr124874402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.